Monday 15 November 2021

Achterplaatsje Arnhem Noord

 

Deze achtertuin in Arnhem was aardig verzakt en dichtgegroeid toen ik er aan begon. Naar een ontwerp van Moniek de Bakker van Tuin van de Buren heb ik na een grondige snoeibeurt de bestrating opnieuw gelegd met de aanwezige betontegels. Het gemetselde randje en de banen in het terras zijn van nieuwe gebakken waaltjes. De nieuwe pergola is van duurzaam kastanjehout, waar de bestaande blauwe regen opnieuw overheen mag groeien. Ook bouwde ik een nieuw houthok en een overkapping voor de afvalcontainers, waarvan het dak als moestuinbak gebruikt gaat worden. Extra details die ik toevoegde zijn een handgesmeede drakenkop als afvoer van de moestuinbak, en een stapelmuurtje en bijenhotels van restmateriaal. De krokodil is een terracotta afgietsel van het vormpje dat ik vond toen ik de voormalige zandbak uitgroef, die als herinnering hieraan tussen de beplanting rond het nieuwe terrasje een plek kreeg.  



No comments: